Monkey Mountain, Indian Wedding en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Stroes - WaarBenJij.nu Monkey Mountain, Indian Wedding en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Stroes - WaarBenJij.nu

Monkey Mountain, Indian Wedding en Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Desiree

26 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik al een maand gevestigd in het prachtige Thailand en vliegt de tijd voorbij. De eerste maand was de maand van alle indrukken, want dit land en stage heeft veel meer te bieden dan het in eerste instantie lijkt
!
Op het werk heb ik de eerste Indian Wedding mee gemaakt, veel indiers komen naar Thailand omdat het daar relatief goedkoop is en natuurlijk heerlijk weer. Ze huren dan het halve of hele hotel af en het hotel wordt twee keer per dag van top tot teen getransformeerd, wat een circus! De bruiloft duurde drie dagen en gedurende die dagen wordt er door het gezelschap aaneengesloten gegeten, gedronken en gefeest. Er is een Olifant geweest die de groom naar de ceremonie bracht, er is een klein paleisje in het zwembad op het water gebouwd waar de huwelijksvoltrekking plaats vond, de grootste ballroom is van indisch paleis naar wolken kasteel verbouwd en tijdens de poolparty is het hele zwembad gevuld met waterspeelgoed.

Ik ben samen met Bas, de andere Front Office trainee een dag met gasten uit het hotel die niet voor de Indian wedding waren, een dag naar het andere Resort van het Sheraton in Pran Buri geweest. Veel gasten klagen namelijk over geluidsoverlast en dat is heel begrijpelijk. We hebben daar heerlijk gegeten en een fietstocht gedaan door de mangrove. Wel lachen want iedereen houdt zijn hart vast als je op de fiets stapt, ze weten hier natuurlijk niet dat het dagelijkse koek is voor ons echt kaaskoppen. Als afsluiting moesten er natuurlijk heel wat selfies gemaakt worden met de thaise gasten, want daar zijn ze hier tenslotte helemaal aan verslaafd.
Het meest vreemde dat ik tot nu toe heb meegemaakt op het werk is wanneer ik gasten mogelijke kamers laat zien ze je nog iets vragen voordat je weg gaat. Ze vinden allemaal dat je zo mooi bent omdat je blond en wit bent en willen dus heel graag met je op de foto, dat blond is dan nog wel leuk maar dat wit is voor mij eigenlijk wel een kleine belediging want ik doe hard mn best voor een bruine kleur!

Op het werk zijn we druk geweest met inductions, op alle afdelingen kijken en alle managers ontmoeten. Het is leuk als je het hotel goed leert kennen en ook alle collega’s je herkennen. Wel jammer dat iedereen hier op elkaar lijkt en ik dus vooral veel moeite heb met onthouden welke bijnaam iedereen zich heeft gegeven!

Ik ben samen met Esmee naar monkey mountain geweest, een berg ten zuiden van Hua Hin waar een tempel is waar een heleboel aapjes zich verzameld hebben. Deze kon je eten geven, en ze kwamen dan allemaal helemaal om je heen zitten om het eten te vangen. Ze dronken ook je water op en konden zo bij je op je schouder gaan zitten. Ze probeerde mijn tas nog open te maken om te kijken wat voor lekkers daar in zat maar dat vond ik natuurlijk een minder goed idee.

Toen we aan een ander stel vroegen of ze een foto van ons wilde maken reageerde ze heel heftig, ze was zojuist gebeten door een aapje. Esmee en ik zijn toen heel snel naar de Tuk Tuk gerend die op ons stond te wachten, want het ziekenhuis slaan we graag over op onze vrije dag.
Het strand is hier heerlijk, daar genieten we goed van. Ook is er in Hua Hin zelf meer te beleven dan ik in eerste instantie had gedacht en omdat ik veelal dagdiensten draai kunnen we er ’s avonds dus lekker op uit!

Afgelopen weekend ben ik twee dagen naar Bangkok geweest samen met Marieke die ook haar stage bij het Sheraton doet. We gingen met de publieke bus en werden wel heel vreemd aangekeken toen we er in stapte, want twee blanke meiden tussen de lokale mensen?! ’s Avonds kwamen we in Bangkok aan en hebben toen gelijk van het fenomeen: scootertaxi gebruik gemaakt. Omdat het zo druk is scheuren ze overal kris-kras tussendoor, dat is wel eng maar ook een hele ervaring! We hebben onze spullen in het hostel gebracht en zijn toen lekker iets gaan eten. De mensen die hun stage in Bangkok doen zijn aangeschoven en zo hebben we ’s avonds lekker coktails uit een ‘bucket’ gedronken en zijn we natuurlijk even flink gaan stappen!

De volgende ochtend was ik al ontzettend vroeg wakker omdat ik zo in een ritme zit door het werk, omdat ik mijzelf buiten had gelsoten moest ik marieke ook wakker maken en we zijn toen heel vroeg op pad geweest. Een kleine tour door de stad gedaan en uiteindelijk bij Wat Arun geeindigd, wat prachtig was dat! Alle tempels in Bangkok zijn zo mooi en worden zo goed onderhouden dat het echt kunst uit de oudheid in een moderne omgeving is.

We hadden ontzettend behoefte om te shoppen en dat is dan ook helemaal goed gekomen! Flink onderhandelen over mooie prijsjes en ook nog een heerlijke manicure en pedicure gedaan: dat gaat hier gewoon op straat. We hebben heerlijk geborreld en gegeten en zijn toen met een groepje naar een Ping Pong Show gegaan, laat ik daar maar niet over beginnen!!

Al met al is de bijna eerste maand voorbij gevlogen, al die indrukken en nieuwe mensen geven je het gevoel dat de tijd drie keer zo snel gaat als op school!

Hele dikke zoenen!

  • 26 Maart 2014 - 14:02

    Emmy:

    Hey Dees! Wat klinkt dat allemaal super zeg!! Lekker genieten!
    Dikke kus

  • 26 Maart 2014 - 14:19

    Eva:

    Gaaf hoor Dees! Heel veel plezier en succes natuurlijk!! Lfs

  • 26 Maart 2014 - 21:41

    Sylvia Bokern:

    Hoi Dees,
    Wat ontzettend leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen! Je schrijft lekker beeldend waardoor ik het allemaal voor me lijkt te zien. Wat een supergave ervaring is dit joh! Geniet er maar lekker van! Ik blijf je volgen. Liefs Syl

  • 27 Maart 2014 - 09:45

    Donny:

    Hoi Dees, wat een mooie verhalen. Heel leuk om een beetje mee te beleven wat jij meemaakt! Geniet ervan (dat doe je volgens mij al volop). Want de cultuur en natuur daar is zo mooi! En jij kan je nu heel straks hier goed inleven wat "donkere" mensen hier voelen ;)). Dikke zoen van Donny

  • 27 Maart 2014 - 18:39

    Philip:

    Top verhaal draak!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 8205

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Internship Hua Hin - Thailand

Landen bezocht: