SaWaDeeKah Hua Hin! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Desiree Stroes - WaarBenJij.nu SaWaDeeKah Hua Hin! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Desiree Stroes - WaarBenJij.nu

SaWaDeeKah Hua Hin!

Blijf op de hoogte en volg Desiree

05 Maart 2014 | Thailand, Hua Hin

Lieve allemaal,

Na heel wat gedoe met internet post ik nu mijn eerste reisverslag met wat foto's!

Inmiddels al weer zeven dagen geleden ben ik door mijn lieve ouders en vriendinnetjes uitgezwaaid en op het vliegtuig gestapt naar Bangkok, dat was wel even slikken en pas toen ik door de douane heen was besefte ik dat ik echt aan mijn avontuur ging beginnen. De reis ging snel voorbij omdat ik best goed heb kunnen slapen!

Op Bangkok aangekomen ben ik samen met Bas, de intern uit den Haag, op zoek gegaan naar Martijn, ook een intern uit Maastricht. Om op de taxi te stappen naar het centrum van Bangkok. We konden daar onze spullen in een hotel achterlaten en zijn even de stad in gegaan voor een Thais biertje en een lunch. We dachten spicy noodles te bestellen, nou die waren echt heel spicy! Bangkok was fantastisch om weer te zien, wat een leven daar en wat een lekkere temperatuur. Nu het in Nederland ‘lekker’ lente weer wordt met 19 graden worden wij laaiend als ze de airco op 22 zetten, haha!

's Middags met de shuttle bus naar Hua Hin vertrokken en we zijn bij ons appartement afgezet, dat was wel een opluchting! Een eigen kamer met badkamer, bureau, balkon, kast, koelkast en super groot bed! Spullen gedumpt en met de taxi naar het strand gegaan om met andere studentes uit Den Haag te eten bij een Thais vis restaurant, dat was erg gezellig! Deze meiden zitten hier al een week dus die wisten ons ook mee te nemen naar een straatje met leuke barretjes voor drankjes en muziek!
Midden in de nacht kwam Marieke aan, ook een studente uit Den Haag die ook stage gaat lopen in het Sheraton. De niet-engels-sprekende guard wist alleen mijn kamer nummer dus om 6u ’s nachts hebben we fijn kennis gemaakt!

De volgende ochtend vroeg op om uniformen te passen in ons hotel, alles gaat hier op het gemak en niemand maakt haast dus waren we de hele dag zoet! Aangezien onze westerse lichamen nou niet in de Thaise maattabel passen was het een hele onderneming. We waren een ware attractie voor al het personeel want iedereen kwam kijken. Naast de room voor de uniformen zit de wasserette, de jongens die daar werken kwamen theedoek voor theedoek brengen zodat ze ons goed konden bestuderen!
Zaterdag was onze eerste werkdag en zijn we begonnen met een rondleiding door het hotel en onze eerste lunche in de staff-canteen, daar werden we natuurlijk wel vreemd aangekeken maar iedereen is zo vriendelijk en begroet je met een grote lach en een SaWaDeeKah! Deze eerste dag stond vooral in het teken van rondkijken en heel veel onmogelijke namen onthouden!

's Avonds zijn we naar de night market gegaan om een hapje te eten en wat winkeltjes te bekijken, allemaal leuke koopjes en super leuke eet-tentjes gewoon op straat waar je je eigen verse vis uit kunt kiezen.
De eerste werkdagen waren wel wennen omdat iedereen matig Engels spreekt en niet goed weten hoe ze dingen moeten uitleggen, ik heb toen besloten om me maar gewoon overal tussen te wurmen en te kijken naar de manier waar op het gaat. Ik heb vooral veel met westerse gasten gepraat, en dat was wel echt heel erg leuk! Uiteindelijk gaan ze je vanalles uitleggen, maar dat doet iedereen een keer dus je krijgt van 4 verschillende meiden te horen dat er drie ijsklontjes in de welkomstdrankjes moeten (dat hoef je ons natuurlijk maar een keer te vertellen).
Alle lieve vrienden en familie hebben voor mij briefjes geschreven en in een fles gedaan, ik heb gister mijn eerste briefje open gemaakt en dat deed me heel erg goed op een moment dat ik het best wel moeilijk had: wat een lieve woorden!

Maandag was de werkdag al een stuk leuker, ik heb heel veel zelf geprobeerd en me gemengd en heb heel veel zelf mogen proberen een mee mogen kijken. We zijn na het werk een stuk via het strand gelopen, dan voelt het wel even als vakantie en dan realiseer ik me wel dat ik het getroffen heb met de cultuur, het weer, de omgeving en de mensen waarmee ik ben!

Vanaf dinsdag werd het werk echt leuk, we mochten zelf dingen ondernemen en we hebben vooral besloten om ook maar alles op het gemak te doen want waarom zouden we haast maken als niemand het woord hier kent: dit werkt goed op je gemoedsrust want je hebt hier dus echt alle tijd! Ik heb al vriendinnetjes gemaakt achter de FO, die ons bestoken met thaise lekkernijen en cadeautjes. Ik heb oorbelletjes en thaise haarelastiekjes gekregen. Ook wil iedereen met ons lunchen in de staff canteen om te laten zien dat we ‘friends’ zijn!

We zijn dinsdag avond uit eten geweest bij het oudste hotel van Hua Hin aan de zee, heerlijk met de zeewind in je hemdje om 10u ’s avonds! We hebben onze medical check gehad in het ziekenhuis, dat duurde even maar we zijn allemaal gezond dus mogen allemaal blijven!
Morgen na het werk word mijn scooter gebracht en kunnen we dus lekker gaan en staan waar we willen. Zondag is mijn eerste dag vrij en verheug me ontzettend op een dagje strand, ik heb namelijk nog amper zonlicht gezien aangezien we om 6u opstaan en om 6u weer thuis zijn. Dan komt de zon net op en gaat de zon net onder.

Al met al geniet ik ontzettend van alle lieve mensen om me heen, de cultuur, de gedachten aan het fijne thuis en lieve vrienden en bovenal van deze ervaring. Want het is wel waar: time flies when you’re having fun!

Ik geef jullie allemaal een dikke zoen en ga morgen weer vol goede moed aan het werk. Ik heb wat foto's toegevoegd om wat te kunnen zien wat ik mee maak! Tot slot sorry voor het lange verslag, veel eerste indrukken die ik graag met jullie wil delen!

Heel veel liefs uit Thailand!

  • 05 Maart 2014 - 15:06

    Elkie:

    Ahhh Deesje wat super leuk, fijn dat je je plekje hebt gevonden en dat de mensen zo lief voor je zijn, en het weer is toch ook wel een cadeautje! Lekker genieten daar schat! zat toevallig net aan je te denken omdat ik ´dat ben jij´ van onze favo zanger voorbij hoorde komen, dus mocht je me een beetje missen dan zetten we gewoon dat liedje aan via de skype om even helemaal los te gaan! een hele dikke knuffel vanuit Finland! XXXX

  • 05 Maart 2014 - 17:14

    Marike Wittebol:

    Hee Dees,

    Wat een leuk verslag en wat fijn dat je het zo heerlijk hebt! Wel lange dagen hoor, maar dat is daar anders dan hier he! geniet ervan en als Fleur en Ies nog naar Hua Hin gaan zal ik ze tippen!

    xx Marike

  • 05 Maart 2014 - 18:43

    Martine:

    Super leuk je verslag te lezen Dees! Te grappig hoe de mensen daar op jullie reageren. Geniet van alle indrukken en leuke ervaringen hoor, zo'n ervaring neemt niemand je meer af. Maak er een onvergetelijke tijd van! Succes en heel veel plezier! X 10us

  • 06 Maart 2014 - 22:10

    Yvon:

    Hoi Moppie, wat een heerlijk verslag van jouw leven daar, als je ons goed op de hoogte houdt lijkt het niet zo ver weg! Ik kan me voorstellen dat alle thaise meisjes en jongens jullie erg interessant vinden, grappig hoor! Doe je voorzichtig met je scooter, helmpje op hoor (-;
    Leuke uniformen trouwens, passen je schoenen er goed bij?
    Dikke kus, snel weer ff Skype of facetime! Xxxy

  • 07 Maart 2014 - 08:48

    Yos ( Maar Natuurlijk Ook Namens Silvio):

    Hey lieverd, wat een heerlijk lang verslag, echt genieten van alles wat je beschrijft! voor jou een hele ervaring maar vast ook voor de andere personeelsleden die met theedoeken gaan lopen, super nieuwsgierig natuurlijk.
    wij lezen en volgen je en voor Silvio is de eerste kuur redelijk verlopen, meldt hij.
    dus hoopvol gaan we verder.

    geniet van alles om je heen maar doe voorzichtig met die scooter in dat Thaise verkeer! een tuc-tuc kan toch ook wel?

    dikke knuf uit Gestel

  • 07 Maart 2014 - 12:28

    Donny:

    Ha lieve Dees, dat klinkt allemaal goed hoor! Wat een leuk en uitgebreid verslag. Leuk om te lezen, zo krijg ik het gevoel er een beetje " bij" te zijn. Het lijkt of jullie daar een soort ontwikkelingswerk doen, alleen al door jullie figuurtjes :)
    Veel succes en plezier. Dikke zoen van Donny

  • 15 Mei 2014 - 13:25

    Yos:

    lieve Dees, ook namens Silvio een hele hartelijke dank voor die lieve kaart met die dikke zoen en die lieve woorden van jou voor ons! Je bent idd ver weg, de kaart reisde 9 dagen voor hij hier was, maar dat geeft niks hoor!!! we zijn er beiden heeeeeeel blij mee.

    een dikke knuf uit Gestel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 8188

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Internship Hua Hin - Thailand

Landen bezocht: