Nog drie nachtjes dromen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Stroes - WaarBenJij.nu Nog drie nachtjes dromen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Stroes - WaarBenJij.nu

Nog drie nachtjes dromen

Blijf op de hoogte en volg Desiree

31 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

De afgelopen drie weken zijn voorbij gegaan met de snelheid van drie dagen. Er is zo veel gebeurd, zo veel gelachen, zo veel leuke dingen meegemaakt en daarbij ook nog heel veel gezien.

Ten eerste was er een afscheidsfeestje voor mij en Bas, de andere trainee, georganiseerd. Bijna al onze collegas zijn even langs geweest en we zijn compleet in de watten gelegd door iedereen! Natuurlijk moesten er de nodige dansjes en vooral drankjes gedaan worden! De dag erna stond in het teken van inpakken, mijn hele appartementje moest leeg gehaald worden en de koffers toch echt gepakt, uitstellen had nu geen zin meer.
De 15de hebben we voor de laatste keer gedag gezegd in het hotel en ben ik met Bas en Martijn naar Bangkok vertrokken. Daar ben ik razend snel naar Shar en Nath op zoek gegaan, want het was eindelijk weer tijd om te knuffelen! Deze dag stond helaas in het teken van het ziekenhuis, en wat voor een ziekenhuis: een zes sterren hotel was er niets bij!

Nathalie voelde zich niet lekker maar toen ze voor een nachtje blijven het prijzengeld van de loterij moest betalen, voelde ze zich toch ineens een stuk beter. Samen met Roos en Sharon ben ik toen een hapje gaan eten en de slaap heeft goed gedaan, de dag erna konden we in de stad op pad. In Bangkok hebben we lekker gegeten, lekker gedronken en vooral heel lekker gewinkeld.

De 18e vroeg zijn we met de dag-trein naar Chiang Mai vertrokken, dat was een hele zit van twaalf uur lang maar het uitzicht was mooi en we hebben ons met zijn viertjes goed vermaakt! De eerste dag zijn we in Chiang Mai op tempel tour gegaan, Doi Suthep, Wat Chedi Luang en ga zo maar door. Ook zouden we geen vrouwen zijn als we hier alle marktjes niet weer afgestruind zijn en meer dan genoeg cocktails geproefd hebben. De eerste dag was het ontzettend mooi weer, helaas was dit de tweede dag wel anders. We hadden een tripje naar Doi inthanon geboekt, een natuurpark met watervallen en heel veel jungle. Wat een grote attractie moest zijn eindigde op de slappe lach in poncho’s in een nederlands-temperatuurtje. Van het uitzicht op het hoogste punt van Thailand hebben we dus niet zo kunnen genieten maar met elkaar hebben we ons zeer vermaakt. Even spannend was het wel toen bergafwaarts de remmen van het busje niet meer werkte en de driver bedacht dat het wel op de handrem kon, gewoon niet het ravijn in kijken dacht ik steeds.

Na Chiang Mai zijn we naar Pai afgereisd, een klein dorpje in de bergen vol met backpackers. Hier hebben we vooral heel rustig aan gedaan, manicure en pedicure, lekker eten en rondhangen. De tweede dag huurde we scooters om de omgeving te verkennen. Van een viewpoint, door de rijstvelden naar de watervallen en een tocht langs de hot-springs en de olifanten farm. Bij de olifanten farm konden we schommelen op de slurf, dat was een heel grappig gevoel!

Op het laatste stukje scootertocht heb ik per ongeluk al mijn foto’s van mijn camera verwijderd, dat was flink balen! Gelukkig had Sharon in het dorpje ergens een flyer over het restoren van elektronica gezien, dus vol gas naar de shop! Ik was ontzettend opgelucht toen bleek dat ze het grootste gedeelte van mijn foto’s allemaal weer terug konden vinden, voelde me net een kind in een snoep winkel!

Voordat we door naar Krabi vlogen hebben we nog een avond je in Chiang Mai gehad. We zijn uit eten geweest bij een heel lokaal tentje, en ondanks de misverstanden hebben we super lekker gegeten. Het restaurantje had maar zeven tafeltjes maar ons eten liet flink op zich wachten. Toen de kok zijn gas uit zette en een sigaretje ging roken vroegen we toch maar eens naar onze bestelling. ‘’ you order food? ‘’, nou ja eigenlijk wel, wat doen we anders in een restaurant. In rap tempo werden alle thaise curries op tafel gezet en we hebben heerlijk gesmulled. Om de avond af te sluiten zijn we gaan stappen bij de zoe’s, een kroeg met aangrenzende tuin. Heel toevallig kwamen we andere jongens uit Houten tegen, dat werd dus een leuke avond!

De volgende ochtend hoopte we naar het goede weer te vliegen, maar dat viel tegen. We hebben ’s avonds bij een lounge bar spelletjes gespeeld en zijn de volgende ochtend vroeg een tempel gaan bezoeken. Het vroeg een tocht van 1237 treden, maar het uitzicht was prachtig!

Omdat het weer in Krabi niet zo fantastisch was zijn we diezelfde dag met de boot naar Phi Phi island vetrokken, maar ook hier werden we warm onthaald met regen. Gelukkig was dit eind van de avond over en hebben we kunnen genieten van een hele gave fire-show op het strand en een avondje stappen op het strand. Waarbij de kans op zon voor 30% stond was het stralend weer toen we wakker werden, dus op naar het strand! Daar hebben we heerlijk rondgehangen en moesten we rond borrel-tijd schuilen voor de tropische regen-bui.

Deze was al snel over en konden we dus weer op pad om de nodige buckets en dansjes te scoren. Om drie uur ging overal de muziek uit, maar gelukkig was daar de seven-eleven nog met tosti’s, deze ontpopte zich tot een waar meeting-point voor alle Nederlanders. We hebben de volgende ochtend dus het ontbijt in ons resort even overgeslagen en zijn na een middagje strand de bergen in geklommen naar het viewpoint. Dit was super mooi uitzicht en heel gaaf om te zien!

Vanaf Phi Phi zijn we met de boot naar Phuket gegaan, er stond een flinke wind met hoge golven dus dat was even spannend op de boot. Wel ontzettend hard gelachen want we zaten op het dek op plastic stoeltjes toen we een enorme vloedgolf over ons heel kregen en alle stoeltjes door de golven van links naar rechts op het dek schoven, met mensen en al!

De volgende ochtend is Sharon vroeg naar Kuala Lumpur vertrokken en zijn Roos, Nathalie en ik met scooters gaan touren. Nathalie heeft een half jaar in Phuket gewoond dus die heeft ons langs alle high-lights gereden. Ook zijn we bij Tiger Kingdom geweest, hier mochten we met tijgers knuffelen en op de foto! Wat waren die tijgers groot, maar wat een gave ervaring! Na een heleboel foto’s gingen we vol adrenaline verder op pad naar alle mooie strandjes. Nog een heerlijk biertje gedronken met uitzicht op zee en ’s avonds naar de bekende Bangla-road voor een hapje en drankje.

Vanochtend vroeg zijn Roos en ik samen naar Bangkok gevlogen, hier sluiten we ons half jaartje af. Hier gaan we nog een super weekend van maken en vooral heel veel winkelen. Zondag ochtend vlieg ik dan samen met Bas terug naar Amsterdam…

Al met al was het een fantastisch half jaar, dat ik nooit had willen missen. Zo ontzettend veel leuke mensen ontmoet, veel geleerd en heel erg genoten. De tijd is zo snel voorbij gegaan, ik kan het me nog helemaal niet beseffen. Ook begin ik nu een heel klein beetje zin om naar huis te gaan, al had ik het ook niet erg gevonden om nog even te blijven! Na een half jaar ben ik verliefd geworden op Thailand: het land, de cultuur, de mensen en het weer maar de gezonde spanning voor het samenzijn met vrienden en familie is ook opgekomen.

Lieve allemaal, ik hoop drie augustus weer met beide benen veilig in Amsterdam te staan en dan zie ik jullie hopelijk heel erg snel. De foto’s komen zo snel mogelijk, dat beloof ik!

Heel veel liefs vanuit Bangkok!

  • 31 Juli 2014 - 21:50

    Donny:

    Hoi dees, wat een mooi verslag! Je hebt veel meegemaakt en ik vind het heel leuk om te lezen wat allemaal.
    Alvast een goede terugreis gewenst en..........gelukkig heb je de foto's nog ;))
    Xxx donny

  • 02 Augustus 2014 - 13:41

    Bas Dilly Dorst:

    Leuk verslagje weer Dees, vanavond genieten we nog even tot de max met wat bieries zodat we morgen de vlucht lekker kunnen slapen en heeeeeel snel in NL zijn. Zolang we de borrelnootjes maar niet missen X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2324
Totaal aantal bezoekers 8187

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Internship Hua Hin - Thailand

Landen bezocht: